Scroll Top

Η ομάδα μας

panagiotis-papastefanou
Παναγιώτης Παπαστεφάνου
Υπεύθυνος Οργανισμού
Εγώ δεν ήξερα τι θα γίνω όταν μεγαλώσω. Ήξερα όμως από νωρίς –έτσι μου είπαν δηλαδή– ότι θα δώσω πανελλήνιες και ότι πρέπει κάτι να γίνω. Ήμουν ένας καλός μαθητής. Τελικά πέρασα στο Οικονομικό του ΑΠΘ
Από νωρίς σχολή και τομέας δεν με γοήτευσαν καθόλου. Την ολοκλήρωσα ωστόσο. Έπειτα, 20 χρόνια πωλητής, εκ των οποίων τα 15 ήμουν φαρμακευτικός αντιπρόσωπος. Μέχρι τότε, είχα τουλάχιστον καταλάβει ότι η έντονη, επικοινωνιακή μου διάθεση με βοηθούσε πολύ στις πωλήσεις. Δεν ήταν όμως αυτό που με έκανε ευτυχισμένο.
Πάντα ήθελα να ασχοληθώ με κάτι πιο δημιουργικό. Και κάπου εκεί πήρα την απόφαση να τα παρατήσω. Στα 45 μου. Ο οργανισμός “Το Σχολείο Αλλιώς είναι, στη ζωή μου, το όχημα για να γίνει το όνειρό μου πραγματικότητα. Ένας χώρος όπου θα δώσουμε στα παιδιά τα ερεθίσματα εκείνα, ώστε να διευρύνουν τους ορίζοντές τους. Να τους ανοίξουμε ένα παράθυρο στον κόσμο, αλλά και στον εαυτό τους.
Το Σχολείο Αλλιώς είναι πλέον το δικό μου στοίχημα. Για τη δική μου ευτυχία, αλλά και την ευτυχία όλων των παιδιών στο δικό μας σχολείο.
Ως μαθητής Δημοτικού, η περιέργειά μου όσον αφορά τη θέση και τον ρόλο του δασκάλου ήταν πολύ συχνή. Η φαντασία μου πετούσε και συνήθως προσγειωνόταν σε μία καρέκλα. Εκείνη που κοιτούσε από άλλη όψη τα θρανία,
αλλά και τις διάφορες εικόνες ιστορικών προσώπων που κοσμούσαν τους τοίχους της τάξης.
Κατά τη φοίτησή μου σε Γυμνάσιο και Λύκειο, η περιέργεια έγινε σκέψη και η σκέψη εξελίχθηκε σε απόφαση. Μια απόφαση που επιβραβεύτηκε με την εισαγωγή μου στο τμήμα Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής του Α.Π.Θ. Η στιγμή που ξεκίνησε το όνειρο. Η φοίτηση και η ειδίκευσή μου στην Παιδαγωγική επιστήμη, η πρακτική μου άσκηση σε διάφορα σχολεία της Θεσσαλονίκης και η συνεχής μάθηση νέων εκπαιδευτικών προσεγγίσεων αποτέλεσαν ισχυρή βάση ενός εκπαιδευτικού προφίλ που μόλις άρχιζε να δημιουργείται
Με την απόκτηση του πτυχίου μου συνειδητοποίησα πως είχα κάνει μόνο το πρώτο βήμα. Ο νέος μου στόχος ήταν η εκπαίδευσή μου σε μεταπτυχιακό, πλέον, επίπεδο. Έτσι, κατά τις μεταπτυχιακές μου σπουδές στον τομέα Παιδαγωγικής, το παιδαγωγικό μου υπόβαθρο εμπλουτίστηκε σε μεγάλο βαθμό και η συμμετοχή μου σε διάφορες έρευνες που αφορούν την εκπαίδευση και τη βελτίωσή της, έδωσαν νέα υπόσταση στο όνειρο.
Ένα όνειρο που διακατέχεται από αλλαγή, ανιδιοτέλεια, διαφοροποίηση, αγάπη, συνεχή εξέλιξη και συνεχή μάθηση. Ένα όνειρο που βλέπει τα παιδιά μέσα από αυτά και στέκεται δίπλα τους, οδηγός αλλά και συνοδοιπόρος.
Στέφανος Σαφούρης
Υπεύθυνος Οργανισμού
Νικολέττα Αντωνάκου
Δασκάλα εικαστικών
Γεια σας! Είμαι η Νικολέττα Αντωνάκου, απόφοιτος της Σχολής Καλών Τεχνών της Θεσσαλονίκης. Σαν παιδί υπήρξα και εγώ μαθήτρια σε ένα εργαστήριο Εικαστικών, με δασκάλους που μου έδωσαν τη δυνατότητα να μάθω να εκφράζομαι και να δημιουργώ ελεύθερα,
αλλά και να μάθω για την τέχνη.
Αυτά τα χρόνια είναι από τις πιο όμορφες παιδικές αναμνήσεις μου. Έτσι, όταν η πορεία μου, με έφερε να αποκτήσω τελικά τους πρώτους μου μαθητές, πριν από 18 χρόνια, υποσχέθηκα να τους αποκαλύψω τον μαγικό κόσμο των εικαστικών και όλων όσων, οι δικοί μου δάσκαλοι, μου έμαθαν. Γιατί, ποιος δεν θέλει να γίνει μια γλυκιά παιδική ανάμνηση;
Μια φθινοπωρινή μέρα του Σεπτέμβρη, στα γραφικά Ιωάννινα, έκανα το ντεμπούτο μου. Από μικρή με μάγευε ο κόσμος του θεάτρου. Μου φαινόταν συναρπαστική η δυνατότητα που σου δίνει να μεταμορφώνεσαι συνεχώς σε κάτι άλλο

Έτσι, όταν ήρθα στη Θεσσαλονίκη για σπουδές στη Νομική Σχολή του ΑΠΘ, φρόντισα αυτή τη μαγεία να την κάνω ζωή. Περιπλανήθηκα σε αρκετά θεατρικά εργαστήρια της πόλης και τελικά, το 2011 αποφοίτησα από την Ανώτατη Δραματική Σχολή «Ανδρέας Βουτσινάς».
Από τότε δουλεύω επαγγελματικά στο θέατρο ως ηθοποιός. Τα τελευταία χρόνια έχω αφιερωθεί στο παιδικό και βρεφικό θέατρο. Από το 2015 ασχολούμαι και με το κουκλοθέατρο, όντας μέλος της ομάδας «Αλανταλούμπα». Το 2017 ξεκίνησα να σκηνοθετώ ερασιτεχνικές ομάδες ενηλίκων.
Το 2012 μπήκε στη ζωή μου το θεατρικό παιχνίδι. Το να κάνεις τα παιδιά συνένοχους σε αυτή τη μαγεία του θεάτρου, είτε ως ηθοποιός είτε ως εμψυχώτρια, είναι η μεγαλύτερη ανταμοιβή.
Αλεξάνδρα Κασιούμη
Θεατρολόγος
Ελίνα Καραγιαννίδου
Φυσικός
Γεια σας! Είμαι η Ελίνα και σπούδασα Φυσική στο Α.Π.Θ. Από πολύ μικρό παιδί θυμάμαι να με συναρπάζει ο κόσμος της επιστήμης και της τεχνολογίας. Δεν υπήρχε πείραμα του σχολικού βιβλίου που δεν το είχα δοκιμάσει
και ονειρευόμουν να έχω και εγώ το δικό μου εργαστήριο και να ανακαλύπτω τα μυστικά της επιστήμης.
Το 2009 ανακάλυψα πως υπάρχουν πολλά παιδιά που έχουν τις ανησυχίες που είχα και εγώ σαν παιδί και έτσι ξεκίνησε το ταξίδι μου στον κόσμο της διδακτικής των θετικών επιστημών. Ως φυσικός έχω συνεργαστεί με σχολεία και διάφορους εκπαιδευτικούς φορείς, καθώς και με παιδιά και μαθητές κάθε ηλικίας. Εκτός από την κλασική διδασκαλία ασχολούμαι με την πειραματική διδασκαλία της φυσικής και της χημείας, καθώς και με την προετοιμασία μαθητών και ομάδων για διαγωνισμούς μαθηματικών, φυσικής και ρομποτικής.
Ανυπομονώ να μοιραστώ τα πειράματα και όσα έχω μάθει με όλα τα παιδιά και κάθε τάξη να μετατραπεί σε ένα μικρό εργαστήριο.
Όταν ο Θαλής ο Μιλήσιος ρωτήθηκε ποιος είναι ο πιο ευτυχισμένος άνθρωπος, έδωσε την εξής απάντηση: «ο το μεν σώμα υγιής, την δε ψυχή εύπορος, τη δε φύσιν ευπαίδευτος». Αυτή η αρχαιοελληνική ρήση που μας άφησε ως αιώνια παρακαταθήκη ο αρχαίος φιλόσοφος,
αλλά και το ιδεώδες των αρχαίων Ελλήνων για μια ολόπλευρη και συνεχή παιδεία συνδυαστικά πάντα με ένα όμορφο και εύρωστο σώμα είναι αυτά που με ενέπνευσαν να ασχοληθώ αρχικά με την Ελληνική Φιλολογία και μετέπειτα να αποκτήσω εξειδίκευση στην λειτουργική προπόνηση ως επαγγελματίας άσκησης
Θέλοντας να εμπλουτίσω την σκέψη μου και την πρακτική μου με νέα γνωσιακά πεδία, αποφάσισα να φοιτήσω στο Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών “Νευροεπιστήμες της Εκπαδευσης”. Το εκπαιδευτικό αυτό πρόγραμμα μου έδωσε την ευκαιρία να έρθω σε επαφή με την ανάλυση και την ερμηνεία του πολύπλοκου μηχανισμού του νευρικού συστήματος στην ανάγνωση, την ομιλία, την αριθμητική γνώση την εστίαση, την προσοχή και την μνήμη, να γνωρίσω νέες εκπαιδευτικές θεωρίες και να μελετήσω τρόπους με τους οποίους οι μαθητές γίνονται καλύτεροι.
Η ικανότητα μου να ακούω ενώ διδάσκω, συμβάλλει στην ανάπτυξη του δυναμικού του κάθε μαθητή, ανεξαρτήτως ικανοτήτων, γνώσεων, κοινωνικής, πολιτισμικής προέλευσης ή άλλων ιδιαιτεροτήτων. Όνειρο μου είναι η δημιουργία χαρούμενων μαθητών οι οποίοι ανακαλύπτουν, δημιουργούν και επικοινωνούν μέσω της μάθησης με την ευρύτερη κοινωνία.
Ειρήνη Μπάρκα
Γυμνάστρια