Φτιάχνοντας «ρομποτικά» Μέσα Μαζικής Μεταφοράς

ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΖΟΥΝ ΜΕΣΑ ΜΑΖΙΚΗΣ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗ

Γράφει η Ιωάννα Σεκέρογλου

 

robotika-mesa-metaforasΑπό τα πρώτα κιόλας μαθήματα τα παιδιά επιθυμούσαν να φτιάξουν τα δικά τους αυτοκίνητα. Καθώς η ανυπομονησία τους μεγάλωνε, σχεδιάστηκε η ενότητα των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, η οποία πραγματοποιήθηκε μέσα στον Νοέμβριο.

Στο πλαίσιο αυτό, το πρώτο ρομπότ που δημιούργησαν τα παιδιά ήταν ένα όχημα που έμοιαζε με αυτοκίνητο. Μελετώντας τη δομή της κατασκευής του, τα παιδιά κατανόησαν τον τρόπο που κινείται κι έπειτα προσάρμοσαν τον κινητήρα και τον εγκέφαλο ώστε να το κάνουν αυτόματο. Με τον κατάλληλο προγραμματισμό, εισάγοντας της εντολές της ταχύτητας, της περιστροφής του κινητήρα και του χρόνου κίνησης, τα κατάφεραν! Τα αυτοκίνητα πήραν μπρος και εξερεύνησαν την αίθουσα!

robotika-mesa-metaforasΤο δεύτερο ρομπότ των παιδιών ήταν ένα ελικόπτερο. Ακολουθώντας τις οδηγίες της κατασκευής, τα παιδιά έφτιαξαν το καθένα το δικό του ελικόπτερο το οποίο γυρνούσε τον έλικά του. Στο συγκεκριμένο μάθημα δόθηκε έμφαση στον προγραμματισμό κι εκτός από την κίνηση του έλικα, μελετήθηκαν δύο ακόμη εντολές, του χρώματος και του ήχου. Τα παιδιά προσάρμοσαν έναν ήχο που θεώρησαν ότι θα ταίριαζε στην κίνηση του ελικοπτέρου τους και άλλαξαν το χρώμα του εγκεφάλου του ρομπότ για να ξεχωρίζουν τα ελικόπτερα μεταξύ τους.

robotika-mesa-metaforasΣε ένα επόμενο μάθημα δημιουργήθηκε από το κάθε παιδί ένα ρομπότ-αεροπλάνο. Μέσα από αυτή την κατασκευή, τα παιδιά γνώρισαν για πρώτη φορά τον αισθητήρα κλίσης. Ολοκληρώνοντας και τον προγραμματισμό, κάθε φορά που το αεροπλάνο έπαιρνε ανοδική κλίση, ο κινητήρας του ρομπότ έμπαινε σε λειτουργία και ο έλικας γυρνούσε, και το αεροπλάνο «απογειωνόταν». Αντίθετα, όταν η κλίση ήταν καθοδική, το αεροπλάνο οδηγούνταν σε προσγείωση και αναστελλόταν η λειτουργία του.

Με το πέρας του μήνα ολοκληρώθηκε με επιτυχία η ενότητα των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς.