Scroll Top

Αυτά είναι τα ΔΙΚΑ μου μπαλάκια!

ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΘΑΙΝΟΥΝ ΓΙΑ ΤΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΣΤΗΝ ΚΙΝΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

Γράφει ο Στέφανος Σαφούρης

Εσένα σου έμαθε ποτέ κανείς τι είναι σωστό να μοιράζεσαι και τι όχι στο Διαδίκτυο, όταν ξεκινούσες τα πρώτα σου βήματα στον χώρο αυτό; Αν ναι, πώς λειτούργησαν αυτές οι συμβουλές κατά τη χρήση του Διαδικτύου τα επόμενα χρόνια;

Στο πλαίσιο της θεματικής ενότητας «Διαδίκτυο», εστιάσαμε στην ασφαλή μας πλοήγηση στον κόσμο του Διαδικτύου και τη σημασία του απορρήτου όσον αφορά τη δημοσίευση των προσωπικών μας στοιχείων. Αφού είδαμε κάποια ενημερωτικά βίντεο και κάναμε συζήτηση στην τάξη, είχε φτάσει η στιγμή για τη δραστηριότητα της επόμενης ώρας!

Η επόμενη δραστηριότητα, λοιπόν, ήταν μια κινητική δραστηριότητα. Σε αυτήν, ο παιδαγωγός έπρεπε να δώσει πέντε μπαλάκια σε ένα από τα παιδιά στην αίθουσα. Η συνθήκη ήταν πως τα μπαλάκια αυτά, για τη συγκεκριμένη δραστηριότητα, θα ήταν του παιδιού. Του δόθηκε κάποιος χρόνος να «δεθεί» με τα μπαλάκια, δίνοντάς τους, ίσως, ονόματα ή ό,τι άλλο ήθελε η φαντασία του. Στη συνέχεια, ο παιδαγωγός ζητούσε τα μπαλάκια αυτά, ευγενικά, από το παιδί. Ήταν στην κρίση του παιδιού όμως αν τα δώσει ή όχι.

Αν δίνονταν τα μπαλάκια στον παιδαγωγό, τότε εκείνος τα άφηνε ελεύθερα στον χώρο του γυμναστηρίου. Όλα τα υπόλοιπα παιδιά μπαίνανε αυτόματα στον χώρο και παίζανε με τα μπαλάκια. Όλα εκτός του παιδιού στο οποίο άνηκαν. Όσο κρατούσε το παιχνίδι για τους υπόλοιπους, το παιδί μιλούσε με τον παιδαγωγό, ο οποίος για την δραστηριότητα ήταν το «Διαδίκτυο». Το παιδί έμπαινε στη θέση εκείνου που ανεβάζει στο Διαδίκτυο προσωπικά του στοιχεία. Στοιχεία που μπορεί ο οποιοσδήποτε να τα χρησιμοποιήσει με όποιον τρόπο θέλει.

ta-dika-mou-ballakia

Ξαφνικά το κόκκινο μπαλάκι έγινε αριθμός τηλεφώνου, το μπλε έγινε διεύθυνση σπιτιού, το κίτρινο έγινε μια φωτογραφία που κάνει τον ίδιο να αισθάνεται άβολα κ.ο.κ. Σπουδαία η συζήτηση ανάμεσα σε δάσκαλο και παιδί, τη στιγμή που όλα αυτά γίνονταν. Ακόμα σπουδαιότερη, όμως, η αντίδραση του παιδιού όταν είχε τον άλλο ρόλο στον επόμενο γύρο (δεν έπρεπε να μοιραστεί με κανέναν αυτά που είπε με τον παιδαγωγό): Δεν χρησιμοποιούσε καθόλου τα μπαλάκια και έπαιζε μόνο στον χώρο του γυμναστηρίου.

Όταν η βιωματική μάθηση προλαβαίνει το «κακό» βίωμα, τότε η διδασκαλία μόνο επιτυχημένη μπορεί να χαρακτηριστεί. Αυτό κρατάω, ως παιδαγωγός, και ελπίζω σε προσεκτικά και ασφαλή ταξίδια στον διαδικτυακό κόσμο, αλλά και στον κόσμο που μπορείς να αγγίξεις, να μυρίσεις, να γευτείς…